Brev:
Forslag til mad
16. december 2010
Alder:
7 mdr.
Forslag til mad
Hej Helen.
Nu er det blevet min tur igen til at skrive et brev til dig.
Det drejer sig om min datter på 7 mdr, hun er først for ganske nylig (indenfor de sidste 14 dage) begyndt at få andet mad end mælk, da hun ikke har ville have andet..
Mit problem er så at hun stadig ikke vil have grød og i det hele taget afviser alt der sider på en gaffel eller ske (men fodres hun med hånden går det nogenlunde)
Hendes dag se nogenlunde sådan her ud:
kl. 06.30 står op.
kl. 07.00 spiser ca 1 dl yoghurt evt suppleret med noget lyst brød med smør og får vand af kop.
kl. 08.00 - 08.30 spiser 230 ml ME og bliver puttet.
kl. 11.30 står op og for her tilbudt små rugbrødsbider spiser mellem 5 - 10 bider og får vand af kop. (tidspunket for hvornår hun står op er forskelligt men oftes kl 11.30)
kl 14.00 - 14.30 spiser 230 ml og puttes.
kl. ca. 16.00 står op.
kl. 17.30 resten af familen spiser aftensmad og Rebecca bliver tilbudt bider af vores mad. Men afviser oftes.
kl. 19.00 - 19.30 spiser 230 ml og puttes i seng og sover oftes hele natten kun afbrudt af en tabt sut en gang eller to. En gang imellem er hun sulten om natten, men det sker ikke så tit mere.
Hvad synes du om dette?
Mit spørgsmål lyder så på hvordan jeg får hende til at spise noget mere..? Man er slet ikke i tvivl om når hun ikke vil have mere, hun er meget tydelig i sine signaler.
Har prøvet til aften at give hende grønsagsmos, men hun siger nej tak ved at fjerne hovedet og holde munden lukket.
Hvad kan jeg ellers tilbyde hende til aftensmaden da hun jo tilsyneladende ikke vil have kartoffel bider osv.
Venlig hilsen fra
Camilla