Forslag til mad

16. december 2010

Alder:
7 mdr.

Forslag til mad

Hej Helen.

Nu er det blevet min tur igen til at skrive et brev til dig.

Det drejer sig om min datter på 7 mdr, hun er først for ganske nylig (indenfor de sidste 14 dage) begyndt at få andet mad end mælk, da hun ikke har ville have andet..

Mit problem er så at hun stadig ikke vil have grød og i det hele taget afviser alt der sider på en gaffel eller ske (men fodres hun med hånden går det nogenlunde)

Hendes dag se nogenlunde sådan her ud:
kl. 06.30 står op.

kl. 07.00 spiser ca 1 dl yoghurt evt suppleret med noget lyst brød med smør og får vand af kop.

kl. 08.00 - 08.30 spiser 230 ml ME og bliver puttet.

kl. 11.30 står op og for her tilbudt små rugbrødsbider spiser mellem 5 - 10 bider og får vand af kop. (tidspunket for hvornår hun står op er forskelligt men oftes kl 11.30)

kl 14.00 - ...

Annonce

... 14.30 spiser 230 ml og puttes.

kl. ca. 16.00 står op.

kl. 17.30 resten af familen spiser aftensmad og Rebecca bliver tilbudt bider af vores mad. Men afviser oftes.

kl. 19.00 - 19.30 spiser 230 ml og puttes i seng og sover oftes hele natten kun afbrudt af en tabt sut en gang eller to. En gang imellem er hun sulten om natten, men det sker ikke så tit mere.

Hvad synes du om dette?

Mit spørgsmål lyder så på hvordan jeg får hende til at spise noget mere..? Man er slet ikke i tvivl om når hun ikke vil have mere, hun er meget tydelig i sine signaler.

Har prøvet til aften at give hende grønsagsmos, men hun siger nej tak ved at fjerne hovedet og holde munden lukket.

Hvad kan jeg ellers tilbyde hende til aftensmaden da hun jo tilsyneladende ikke vil have kartoffel bider osv.

Venlig hilsen fra
Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Vigtigheden af tidlig synstest hos Børn: Memira er eksperter

Børn er gode til at kompensere for synsproblemer og kan ofte ikke selv fortælle, hvis noget er galt. Hos Memira er vores øjenlæger eksperter i børns syn og ved, hvor vigtigt et godt syn er for børn i børnehaven, skolen, under uddannelse og i livet generelt. Vi tilbyder kort ventetid på ...

Læs mere her

16. september 2024 | Udvikling | 8 mdr.

Baby zoner ud

Kære Helen. Min datter er 8 mdr. hun er umiddelbart sund og rask og vores...

16. september 2024 | Udvikling | 8 mdr.

Tumle med baby

Kære Helen Er meget vild med din brevkasse og alle dine gode bøger, som vi...

2. september 2024 | Udstyr | 7 mdr.

Kravlegård, højstol og daglig gåtur i bæresele?

Kære Helen Jeg vil gerne høre, hvad din holdning er til...

26. august 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Tvillinger snart 8 mdr.

Kære Helen Ja nu måtte jeg ty til dig. Jeg er mor til tvillinger der bliver...

25. august 2024 | Kost og ernæring | 8 mdr.

Ufordøjet mad i afføringen

Kære Helen Min dreng er nu blevet 8 måneder og er rigtig godt i gang med at...

Annonce

Viden om børn:

Episiotomi - Epis

Episiotomi eller Epis er, når kvinder under en fødsel klippes i mellemkødet. Man klipper i det stykke, der er mellem skeden og endetarmsåbningen, og man gør det, for at barnet bedre kan komme ud.

Der findes to typer af Episiotomi:

1. Man kan klippe lodret ned fra skedeåbningen til endetarmen. Dette klip heler ofte let op, men det anvendes ikke så meget mere, da der er risiko for, at klippet udvider sig og bliver længere, når barnets hoved passerer forbi - og derved...

Læs mere i Babylex

Rygning

Når mødre ryger passerer nikotin og andre giftige stoffer fra tobakken over til barnet via modermælken. Derfør bør kvinder der ammer ikke ryge.

Passiv rygning er farligt. Det er vigtigt at det lille barn ikke udsættes for tobaksrøg. Det er vigtigt at begge forældre er bevidst om at have et ansvar i forhold til at beskytte barnet mod tobaksrøg. Vokser et barn op i et hjem, hvor den ene eller begge forældre ryger, har barnet stor risiko for at få mellemørebetændelse og udvikle...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så er det mig igen…..Tusind tak for dit svar og mange brugbare råd til min søns dagsrytme og nattesøvn. Vi vil straks gå i gang!

Kari, mor til dreng på 6 måneder